onsdag 18 maj 2022

Har mannen vunnit på Lotto?
















Snubblar på Facebook över ett debattinlägg, vet inte om jag skall skratta eller gråta, efter att ha läst och satt morgonkaffet i halsen: https://polistidningen.se/2022/05/vilka-poliser-vill-vi-ha/? 

Var blev de riktiga "Sigge Fürst-snutarna" av, de där som den kloke Conny Andersson brukar tala om och efterlysa?

Vad jag vet är den senare inte längre kvar som polis. 

Visselblåsaren, hur vågar han ta bladet från munnen? Det torde ju vara samma skithögar - förlåt min franska - till chäfer inom polisen som överallt annars. Högskolan icke att förglömma. Den som inte fegt tiger bestraffas i den uppifrån påbjudna värdegrundens land.

Har sanningssägaren skrapat fram storkovan på Lotto, eller upplysts om att han är dödligt sjuk i ett akut stadium? 

Pk-kommissarierna har deklarerat att polisen måste bli mer "mångkulturell" och "speglande" det samtida samhället. En polis med invandrarbakgrund kräver fler chäfer med icke-svenskt ursprung. Glöm kompetens och lämplighet, nu är det hudfärg och etnicitet som gäller!

Vad ska man säga? Fakta talar ju för sig själva, när vi släpper in politisk korrekthet i polisdiskursen. Det blir helcrazy.

Jag lider med de poliser som i det "mångkulturella" infernot har att utföra sitt livsfarliga uppdrag. De hånas och stenas (fler riskerar att dö) - när de försvarar grundlagen och de demokratiska fri- och rättigheterna. Minns den galna mobb som försökte stoppa Paludan. 

Och jag lider med de anhöriga som måste leva med stigande oro att den uniformerade mannen eller kvinnan inte kommer hem från jobbet.  

Jag kan höra en och annan ute i stugorna bland verklighetens nyktra folk grymta, kanske inte skadeglatt eftersom det gått på tok för långt: Vad var det vi sa? Ja, mina damer och herrar, nu sitter vi med facit i hand. Vi har fakta som inte kan sopas bort.

Hur i hela friden blev det så här? Hjälp mig att förstå. 

När jag ser mumien Ygeman - reagerar han om man sticker honom med en nål? - i TV knottrar sig huden på mig. Ångest smyger sig på, det är sant, om jag måste lyssna till Morgan Johanssons lögner och mytbildning. 

Denna erbarmliga "statsledning" underhåller jag med mina skattepengar. Jag tror jag får hjärnblödning, som vi sade i Sandviken.

Jag kan bara spekulera och det gör jag, lita på det. Men inte här. Samtidigt som jag skriver detta faller ögonen på en rubrik om att en jättelik moské skall byggas i Linköping. Positionerna flyttas fram. 

Huntington med sin The Clash of Civilizations förstod tidigt vartåt det barkade. Det framväxande, lågintensiva - mer än så - kriget mellan de demokratiska västerlandet och det teokratiska islam.

Det uteblivna motståndet mot den pågående islamiseringen av vårt samhälle är en tragedi. Jag känner mer sorg än vrede. Jag känner mig uppgiven. Vart ta vägen? Mitt Sverige är borta.

Untergang des Abendlandes.


2 kommentarer:

  1. Vänstersidan blev borgerliga liberaler för 30 år sedan. De ville bort från det gamla välfärdssamhället & istället ha en marknadsplats. Deras väljare förstod aldrig det utan fortsatte lägga lappar lådan. Då blev saker väldigt annorlunda.

    SvaraRadera
  2. Folket är problemet. Säger det igen.

    SvaraRadera